fredag 30 oktober 2009

Ja då har man räknat helt fel...:(

Ja för jag som trodde att Chansa skulle föda rund 10 November, men jag har räknat fel på en hel vecka så hon är beräknad mellan den 2-4 November. Så nu i helgen blir det att hålla koll på henne, hon har visat några symptomer sakta men säkert, hon har börjat matvägra nu äter väldigt lite plus att hon urinerar hemskt mycket, men vi får helt enkelt se:) Men iaf, nu är jag helt säker på att två valpar kommer flytta, en till Bålsta och en till Norge. Kommer bli så kul:)

Men idag blir det ingen doktor, fick ring återbud då jag är förskyld och det får jag inte vara vid koll, hoppas på en tid på måndag då...

Citas öga börjar bli bättre känns skönt och nu är det bar hoven sen är hon frisk:) Ikväll skall vi åka och hämta lite saker hos farmor för att fixa hennes smörgåstårtor imorgon, vill vara hemme med Chansa så jag gör tårtorna hemma vid mig och granerar dem hemma vid henne. Hon fyller ju år dagen innan mig så på Söndag alltså...

Skall försöka komma på en present att köpa till henne med, får kolla idag när vi är i stan, skall in och köpa en ny matta till tv-rummet då någon av katterna spydde ner den gamla och den är inte tvättbar:(

Nä kanske uppdaterar senare...

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Ja nu så har man då hunnit vara i stan, blev lite handel och ett nytt ROSA moppset, så nu har man stödjat bröstcancern denna vecka också:) Men det blev en ny krubba till Cita också och så blev det saltsten till kaninerna och så lite vanlig handel...

Ikväll så är det valpvak på högsta nivå, Chansa ligger just nu i kaninrummet på mattan vilket inte är normalt för henne, vi har också börjat tempa henne och 18.17 hade hon 37.8 så än är det nog ingen valp på g ut men vi kommer tempa henne senare med. Men hittade en tabell och i den så om man skriver in att hon blev parad den 1 september så är hon beräknad på tisdag den 3:e november så då är hon i sådana fall på 59:e dygnet idag. Men jag uppdaterar om det händer mer, men det blir iaf pizza och film plus lite mys med älsklingen och Sirie och Kenny:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar