onsdag 28 oktober 2009

Avvänjning påbörjad...

Japp då var avvänjningen mellan Amor och Cita påbörjad. Eftersom hon har boxvila nu i 10 dagar pga hovböld så kommer hon stå inne dygnet runt, men då får han gå ut på dagarna och så komma in på nätterna:) Och allt gick jättebra idag när vi delade på dem...är en nöjd ägare till dessa två...

Morgonen började med att mocka tre boxar, spruta Cita med penovet, flytta ut Amor, byta box på Cita, fixa hösilage till Cita, dra en ny tråd i fölens hage, fylla upp med lite halm i lösdriften, fixa Dunita så hon är fin:) Sen har vi lagt ut halm till Dunita och Ronja. Sen blev det frukost med Johanna, Sirie och Kenny. Nu ser jag Bring it on again, AGAIN:)

Idag blir det inte så mycket, skall följa med Sirie och se på lägenhet och så skall vi på kurs ikväll, måste dock åka och handla fikabröd först. Imorgon är älskligen ledig, mysigt med sovmorgon, not för jag måste ut och spruta Cita...:( Men men kan sova efter det...

Nä uppdaterar kanske senare...


----------------------------------------------------------------------------------------
Uppdatering kl 14:17

Nu har vi hunnit träna Dunita lite med, gick jättebra, hon var så himla duktig. Hade longeringsgjord på och inspänning på henne och det var inga problem, så imorgon skall jag , Johanna och Sandra lägga på sadel och longera henne med det, sen så får vi se om vi kanske kan hoppa upp i helgen:) Håller tummarna...

Ja och imorgon blir det att tatuera sig, skall bli en ros med ett hjärta i förgrunden med en banderoll som jag skall skriva Andreas i:) Men vill egentligen bara göra ett hjärtan på axeln med ett A i, kanske skall ångra mig och bara göra det..Får se om jag hinner ändra mig eller inte...

japp det blir hästkurs ikväll då hoppas jag får tillbaka reslutatet på mitt prov jag gjorde sist:) Hoppas starkt på ett vg...Nä nu skall jag se Bring it on again igen;)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar