måndag 19 oktober 2009

Början på en ny vecka...

Ja då vart det måndag och kvällen är här. Idag har det hunnits med en hel del...
Haft en riktigt trevlig dag måste jag erkänna...

Började med en trevlig stund i stallet med Sirie och gjorde dagens alla nödvändiga sysslor i stallet, sen så åt vi frukost och så gick vi ut och tränade Cita och Pax. Det gick jättebra att longera Cita och Amor var en pärla utanför rundkorallen. Imorgon skall det tömköras i rundkorallen till att börja med. Imorgon skall Sirie rida Paxen med...Har ju utsläpp imorgon så får gå upp tidigt, men slipper egentligen mockningen då jag gjorde det idag för Johanna. Får se hur mycket jag orkar imorgon, Anneli kommer ju så vill gärna ha det snyggt i stallet:)

Efter hästträningen vart vi i stan och träffade Jessica och Freja och släppte hundarna, Cindy och Freja är ju systrar och dem lekte för fullt, dock hade inte Cindy kondition för hela leken och tog små pauser:)

Åkte sen och gjorde lite ärenden i visby och sen bar det hemmåt, Gick in och åt, myste med älsklingen och sen gick vi ut för att ta in hästarna. Sallys has var ännu svullen och hon hade en temp på 38 grader, men veterinär Petter tyckte vi skulle avvakta tills imorgon och se om det går över:) Så jag fick lägga ett spritbandage på henne och så får vi hoppas hon är bättre imorgon:)

Nä nu skall jag se fantomen på operan med, Sirie, Kenny, Anders och älsklingen. Johanna är ju på hundkurs, men är efterlängtad när hon kommer hem då det är lite tyst utan henne:)

/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar