lördag 24 oktober 2009

Helgens mitt är kommen....

Ja då vart det lördag och jag missade att blogga igår, men detta pga ett för spikat schema som inte gjorde det möjligt för något bloggande. Men idag så har jag tid över, jag skall ikväll bara mysa med min älskling och se på körslaget.

Men för att återgå till vad som hänt, i torsdags så gick Älsklingens mormor bort väldigt hastigt så det var bara för mig att finnas där vid hans sida vilket jag så gärna gör:) Älskar honom så och det var hemskt att se honom så himla ledsen. Men vi mysade hela kvällen plus att jag var på ljusparty vid Johanna och köpte lite smått:)

Igår blev det fest för hela slanten, dock vart det dagliga sysslor på dagen och handel med Johanna:) Sen åkte vi till Eksta och kollade på när våra älsklingar mjölkade, vilket var jätteroligt.

Jag gjorde en smörgåstårta som vi alla åt ihop på kvällen förutom kyndisen Anders. Vi som festade var Jag och Älsklingen, Johanna, Anders, Kenny och Sirie. Vi hade skitkul ihop runt tio så körde Gina in oss till krogen så gick vi på munken och dansade och drack, dock slöt kvällen med att älsklingen drack för mycket och det gjorde mig skitförbannad, så jag gick och skaffade egen skjuts hem medans dem andra tog taxi.Väl hemma diskuterade jag och älskligen lite och sen så somnade vi. Och idag mådde väl alla som dem förtjänade, jag hade utsläpp i stallet så jag gick upp runt kvart över sju och släppte ut alla som skulle ut och fodrade alla och så gav jag Sally sin pencillin spruta. Sen gick jag in och sov lite till och då mådde älskligen lite halvkasst, Sirie hade huvudvärk och Kenny kräktes som bara den, men tydligen har han blivit dålig då han har en rejäl magvärk, hu stackarn...:(

Runt tolv som vaknade jag och åt då en bit smörgåstårta och gick ut och började mocka och fixa stallet, vilket jag fick hjälp med utav älskligen. Min pärla...Sen när vi var klara blev det att åka till stan och storhandla och nu när allt är upppackat och vi har fått i oss en pizza så är det bara soffmys för hela slanten.:) Imorgon blir det stall för hela slanten...

See yá don´t wanna be yá

2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig helg som vanligt :) Alttid mys-pys ute hos er :) Vi ses i stallet senare idag! Kraaaaam

    SvaraRadera