tisdag 13 oktober 2009

En ny dag är född...

Jaha då vart det tisdag...Gårdagen flöt på och från att älsklingen kom hem så vart det natt på en gång. :(
Igår kväll så fixade vi iaf valplådan, blev jättebra, nu skall den bara målas, bäddade lite i den igår och Chansa verkade gilla den och tydligen Bethoven med:)

Blev svenska Hollywoodfruar med älsklingen och lite popcorn igår kväll och sen blev det sängen. Somnade runt halv tolv.

Idag fick jag sovmorgon för att jag har en sån underbar man, han tog ut hästarna och fodrade dem innan han stack till jobbet:) Älskar honom så...Så jag skall ut och mocka snart och fixa foder och så tills kvällen.

Skall försöka hinna måla listerna idag om jag orkar, vill få dem klara:)

Så skall det pluggas inför hästkunskapsprovet imorgon på lövsta hoppas jag klarar det så jag kan få ett VG på kursen:) Skall ha en redovisning om A1 och A2 viruset också så hoppas på högt betyg så jag får mitt diplom som jag kan använda inom min hästverksamhet.

igår blev rummet urstädat, har fått sängen såld och så tagit ner plancher och sånt från väggen och gett bort, nu skall bara kläderna bort och garderoben så skall vi fixa det rummet inför valparna:)

Har fått två valpar borttingade nu, en till i Visby och en då till Bålsta:)

Skall fixa rundkorallen idag med, det är mycket på schemat och så skall vi åka till Visby också och åka till byggmax skall ha färg till valplådan, men det får bli sen när Andreas kommit hem:)

Förressten så kanske jag och Sirie och Johanna skall ta en tripp till Stockholmo i slutet av november och se på Stockholm Horse Show:) Fan vad roligt...

nu skickade Sirie att hon är på väg utåt så vi skall nog fixa rundkorallen och fixa med unghästarna idag:) Älskar mitt liv...


-------------------------------------------------------------------------------------------------
uppdatering från 11.54

Ja nu är stallet färdigt för ikväll:) Skönt, och det är städat inne med så nu är det bara pluggningen kvar och så listmålning.

Kanske skall ha en irish cobhelinackordering under vintern och våren. Ronja heter hon är 13 år är importerad från Irland. Hon är jätte fin och trevlig och flyttar kanske hit redan nu i helgen:)

Få se om jag uppdaterar mig något mer under dagen, nu ser jag och Sirie på film...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar