tisdag 27 oktober 2009

Idag blir det hovslagning och så veterinär ....

Ja då vart det tisdag, känns som att livet är perfekt just nu förutom att jag börjar känna mig dålig. Tror en förskylning ligger och gror och kommer väl bryta ut när som, men nu är jag fri från stallet i några dagar iaf, så på torsdag har jag in igen:) Känns skönt, behöver få denna vilning, tack för hjälpen imorse Sirie, det var ett gympass att få på russfölen grimmor, dem skall ju verkas för första gången idag...

Och så är Pax skadad, trorligtvis har hon vrickat kotleden efter en halkning i galopp i korallen, hoppas det inet är något allvarligt, men veterinären kommer ut idag och kollar på henne.

Jo så vid två kommer Mårten blir en hel del som skall verkas, Cita och Amor, Aurora, Witnessa, Adiana, Cheri och Adrian, Pax och Ronja så det blir en stund detta kommer ta...Men sen behövs det inte på ett tag igen, får se om Felizia kommer verkas eller inte, men det får Mårten bestämma. Får se om jag blir själv hemma eller om jag har någon som kan hjälpa mig, men det brukar lösa sig...

Idag jobbar älskligen sent så han är inte hamma förrän vid sju tiden så idag skall jag bara ta det lugnt efter hovslagningen, skönt...
Får se vad jag kan hitta på för mat ikväll...Blir en överraskning...

Nä nu skall jag se lite på tv, uppdaterar senare om hur det gått för alla med hovslagningen...


___________________________________________________

Ja nu har man då kommit in efter en heldag i stallet med hovslagning. Får väl börja från början, Cita har tydligen fått en  godartad hovböld så nu går hon på penovet och är boxad för ett tag framöver så från och med imorgon kommer vi börja avvänja Amor och Cita då han får vara ute på dagarna och hon inne och så får han gå in med henne på nätterna...

Men iaf, alla föl blev verkade och dem var jätteduktiga blev lite bockningar och så men det lugnade sig efter ett tag och sen blev Pax, Ronja, Witnessa, Cheri och Felizia verkade och Cita fick vänta ett tag innan hon blir verkad... Men sen blev det att fixa Ronja, hon såg hemsk ut i svansen hela svansen var nästan sönderfrätad av att hon vart lös i magen innan hon kom hit så vi fick klippa den lite och så tvätta den i hink, Usch vilket skitgöra...

Sen blev det att fodra alla hästarna och så städade vi av i stallet och gav Cita penovet och sen fick jag äntligen gå in till en diskho fylld med disk, så nu är diskhon tom och hundarna och katterna har fått mat så nu sover alla lite middag innan husse kommer hem och stör friden...Blir nog lite film med vänner ikväll, imorgon börjar älsklingen tidigt så blir väl en tidig kväll ikväll....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar