söndag 8 november 2009

Söndag och veckans sista dag...

Ja då har denna vecka snart gått förbi, gud vad tiden går fort, valparna är redan 4 dagar gamla och allt känns så himla skönt. På fredag bär det va till Ullared med....Längtar, bara jag coh älsklingen...

Imorse så fixade vi hagarna så att dem som skall in varje kväll kan gå in via stallets bakdörr vilket gör att dem kan gå ut mycket längre. Så idag skall jag ta upp med alla i stallet att vi tar insläpp vid åtta vilket gör att vi fodrar dem med kraft och så då plus natthöet:) Vilket gör att dem mår bättre för dem får då gå ute så länge det bara går. Och så blir det mindre bajs inne(vilket medför mindre mockning) och det blir bara en fodring inne på kvällen:)

Nu ligger Sirie och sussar i vår säng, stackarn är väldigt dålig:( Men idag känns som en inne dag...har vart vid pappa en stund och nu skall vi bara mysa och ta det lugnt. Imorgon skall Sally till ATG, håller tummarna att det kommer gå bra men vi får vänta och se...Vi får förhoppningsvis också besök utav en kompis som skall komma ut med sin hund, bara jag inte blir för sjuk för då orkar jag tyvärr inte med något besök:( Hoppas jag orkar för det kommer en som skall kollaa på valparna på kvällen och det vill man ju orka.

Idag skall jag ta kort på valparna och skicka till Tormond i Norge, han vill ju välja en tik så jag vet vilka som är över sen:)

Kanske skriver något mer sen, ha det bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar