fredag 13 november 2009

Fredag hela veckan:)

Ja det vart ingen ullaredsresa nu, men vi skall åka sista helgen i november istället och då skall Sirie med, kanske vi kan få med herr Hansson med:) Skall flörta med pappsen om han kan vara hundvakt...

Ja har vart på en mindre ridtur, Cita den stackarna ömmar jättemycket i sina hovar att jag tror vi får försöka få på henne skor...Hon blev lite bångstyrig och självklart vid stora traktorspår så jag kände mig kontrollös då jag inte ville skada henne:( Så fick ge upp, men när hon väl har skor kommer jag inte ge mig..Skall försöka få hit Mårten idag eller i helgen för vill verkligen rida nu varje dag så man får igång henne lite...

Hade utsläpp i morse med, men dte var inte mycket till utsläpp då dem som går inne skulle med ut på ridturen så det kändes onödigt att släppa ut dem då..

Ikväll skall jag, Sirie, älsklingen och kanske Kenny göra hemmagjord pizza´och se på film...

Idag blir det att ta det lugnt....

-----------------------------------------------------------------------------------------
kl. 22.53

Ja då sitter man och ser på den  nya versionen av fredag den trettonde, passande dag:) Älsklingen sussar ju typ brevid en efter en 12-timmars arbetsdag...Min stackare...

Men imorgon är han ledig och på söndag med...Men imorgon skall jag och Sirie åka till henne och städa ur hennes förråd för hon skall flytta hit..Och så skall vi rida i ridhuset i sjonhem mellan 15-17:) Skall bli så kul..

Ikväll fick Cita fina fötter, Mårten satt på skor och fixade hennes fötter så hon bör inte ha ont imorgon när vi rider:)

Fick också det glädjande beskedet i veckan att Marica på fastlandet skall köpa lilla Aurora så nu är kontrakt skrivet och jag känner mig jättenöjd med detta:) Sen kommer Amor flytta i början av December till Lau och gå med en annan årlingshingst och en ettårig vallack, dem skall gå på lösdrift med fritillgång på grovfoder vilket passar min kille perfekt:) Så då skall nog Cita börja gå in i Box, har kanske fixat en medryttare till henne då hon behövs ridas 5 ggr i veckan och dte lär jag aldrig hinna med...

Ne nu får jag fortsätta vara skitskraj, hatar sån här filmer men ändå så vill man se dem...Usch..God natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar