fredag 6 november 2009

Elva liv i en låda:)

Elva liv i en låda, helt otroligt. Chansa hon är äntligen sitt gamla jag och detta gör hennes matta väldigt nöjd, idag sprang hon ut och bara busade ute:) Härligt...

Ja idag kände jag mig på topp, hade utsläpp i stallet och detta medförde att klockan ringde kl 06.15, jag gick ut med mycket kläder på för att orka vara ute länge. Jag fodrade, diskade, fixade vatten, släppte ut, mockade(alla boxar), packade hö(åt alla hästar), fixade kvällskraften, städade av, rensade i sadelkammaren, rensade vid morötterna, fick ut en ny bal till russen och Cita och så tog jag in en ny säck spån till Sally.

Skall nog ta en sväng till eksta sen och hälsa på älsklingen och Anders...ikväll blir det buzz och jag har aldrig, med Kenny, Sirie, Johanna, Anders, Älsklingen och Pappsen:) Bara folk man älskar...

Jo just det, har vägt alla valpar igår kväll och alla hade ökat lite iaf, någon hade bara ökat 1 gram över första natten men någon hade ökat 16 gram:) Me like alot...Men iaf skall göra viktkurvor på alla valparna under dem första 8 veckorna, kan vara roligt för framtida ägare att ha. Men skall bara väga varje dag fram tills onsdag och sen blir det en gång i veckan:)

Tre valpar är ju iaf tingade nu, och så är en hane också tingad vet bara inte vilken och en tik med:) sen får vi se vem som vill ha dem andra:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar