söndag 10 januari 2010

Jag är så himla nöjd med denna söndag...

Idag har Harkvie fått sig en riktigt storstädning...Det hela började med att grabbarna grus(Andreas och Anders) skulle hjälpa mig att köra in spån i lösdriften och i dem två toma boxarna, vilket dem gjorde när detta gjordes så passade jag på att städa lite i stallet och såg då i vårt förvaringsrum att det var fullt av ensilageplast och nät...Så Malin fick då en litet irritationsobjek(nätet och plasten) och fårgade sin man om det inte gick att flytta på detta så jag kunde få mer plast. Han sa då att vi kunde ju bränna det och sagt och gjort så blev det, och då passade vi på att rensa ur garaget och magasinet med så det blev rent över allt. Så idag har det städats rejält i stallet(foderrummet, förvaringsrummet, lösdriften och stallgången och sadelkammaren och så har även krubbar satts upp i två boxar och så har jag diskat hinkar och hängt upp...Sen så blev det sortering i magasinet så nu ligger alla trästolpar på en hög, alla plast på en och så tråden har vi rett ut...Garaget fick också en putsning och blev skitsnyggt och rent, härligt...Sen satte vi också upp bakspärrarna på hästsläpet(vilket vi har skjutit på i flera månader nu..:S) Sen kom vi in och städade bort julen, bara fönsterputsning kvar tills imorgon...Köket har också blivit möblerat igen så ikväll satt vi(jag, älsklingen och Sirie) och åt kvällsmat(köttbullar, potatis, gräddsås, grönsaker, lingon) där, jättemysigt och trevligt..Nä nu skall vi se på tv, kroppen är lite mör efter denna dag men känns skönt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar